BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, April 9, 2010

sebuah kehidupan

Assalamialaikum……
Alhamdulillah dri ini msih lagi sihat untuk menikmati nikmat ini dan terus berkarya… semakin lama ku bernafas, semakin banyak pengalaman yang ku kutip, pahitnya mengajar dan menyedarka diri ini erti sebuah kehidupan yang sebenar.
Ku redha dengan ketentaunNYA…kerna setiap ujian itu sesuai dengan kesanggupan kita tanpa kita menyedarinya…..YA ALLAH, betapa sayangnya Engkau kepada hambaMU ini, walaupun ku bukannya seorang yang soleh,taat akan perintahMu…. Tapi layakkah aku menjadi hambaMU ??... andainya di akhirat sana ENGKAU x mengaku diri ii sebagai hambaMu, adakah lagi darjat yang lebih rendah dari hamba di sisi MU….. nauzubillah…..ku pohon agar ditetapkan iman dan akan terus berada di atas jalan ini sehinnga nafasku terakhir…

Seringkali diri ini mengeluh dengan dugaan hidup…kenapa aku yang perlu aku hadapi nya? Kenapa bukan orang lain? Kenapa aku? Kenapa aku? Dan kenapa aku? Allah tak adil ? kenapa diuji aku yang sememangnya lemah iman, yang jauh dariMu? Kenapa aku???........ tanpa ku sedar kadang kala ujian itu adalah untuk menguji iman seseorang, untuk mengangkat darjat hambaNYA dan lebih manis lagi adalah tarbiah secara langsung dari ALLAH….subhanallah….betapa khilafnya aku….
Semakin hari semakin buzy dengan urusan duniawi yg xpernah selesai…dengan exam, study dam masalah zahir dan jgak batin….hmmm…itulah manusia…semakin sibuk dalam mngejar sebuah kejayaan duniawi semata2…. Sehingga ku mngorbankan masa untuk ALLAH… ku percaya KEJAYAAN YANG DIRAUH SESEORANG TANPA DITUNJANGI OLEH IBADAH BAGAIKAN BANGUNAN YANG DIDIRIKAN TANPAM ASAS….AL QURAN, adalah surat cinta dari ALLAH yang menyuluh sebuah cahay kehidupan.. tanpa wanita tidak lengkaplah hidup seorang lelaki, begitu juga denagn sebuah kehidupan….

0 comments: